Selasa, 6 Februari 2018

Kunjungan Ke Banglo Dalam Taman






Banglo berkonsepkan taman tropika milik Encik Sani dan Yat yang tersembunyi di celah pokok pokok hutan yang merimbun ialah antara destinasi yang amat mendamaikan jiwa. Setiap penjuru dekorasi rumah dan laman ialah sesuai dengan minat dan citarasa saya. Kediaman yang dikelilingi bak ikan yang jernih dan bak renang yang membiru memberi kesan redup dan menyegarkan.

Setiap kali berkunjung ke sini, niscaya ada sahaja aksesori dan ubahsuai yang dibuat. Kali ini satu lagi akuarium yang dibina di laman yang memuatkan ikan ikan mereka yang telah bertahun tahun dibela. Ikan kerai, ikan kelah spesis import, ikan kalui dan pelbagai lagi. Selain itu, bilik pejabat dan ruang berkarya anak bujang mereka juga telah siap. Mereka saling menyokong antara satu sama lain. Saya memang mengkagumi famili ini semenjak dahulu.






Seperti biasa, setiap kali balik dari sana fikiran saya seolah saya masih bercanda dengan alam semulajadi di sana. Ketika itu, mula lah timbul macam macam idea untuk menambahbaik laman kami yang dah tak terurus ini. Namun saya harus mengakui yang Encik Sani dan Yat bukan sahaja menciptakan pelaburan yang besar tetapi juga kecintaan dan minat mereka yang mendalam menyumbangkan pada apa yang ada di kediaman mereka hari ini.






Sebelum balik, kami dijamu dengan air kelapa pandan yang dipetik dari laman mereka. Seolah tahu kegemaran saya pada air kelapa. Tak lupa mee goreng Yat yang simple tapi menambat selera saya. Bukan memuji tetapi teramatlah sedap. Saya memang penggemar mee goreng tetapi hanya mee goreng yang kena dengan selera sahaja. Saya mengambil peluang untuk mendapat tips penyediaannya. Sebaik hingga di rumah, saya menghantar WhatsApp meminta Yat kongsikan resepi. Tidak lupa Soft Cookies yang disediakan si puteri bongsu yang sangat sedap. Rangup di luar tetapi lembut di dalamnya. Bayangkan saya masih terbayangkan keenakannya sehingga keesokan hari, malahan sehingga ke hari ini.




Yang niscaya inilah perfect weekend getaway untuk saya. Tempat yang boleh membelai hati dan perasaan dengan deruan penderasan yang mendamaikan.




Sumber http://www.aziekitchen.com/


EmoticonEmoticon