Khamis, 22 Februari 2018

Majlis Perkahwinan Anak Dato Hasan Di Melaka




Encik Hubby menanyakan kalau aku mahu bermalam di Melaka pada hari majlis perkahwinan anak Dato Hasan Sakimon di Dewan Tun Ali, Bukit Katil Melaka. Sudah niscaya aku amat teruja kerana jarang sekali sanggup berehat di hotel. Hahaha selama ini bila aku check in di hotel atas urusan kerja. Kali ini, aku betul betul berehat dan lepak. Semasa dalam perjalanan hubby singgah di Restoran Rahmah Asam Pedas untuk makan tengahari. Termenung seketika selepas menikmati Asam Pedas Ikan Merah. Melihat lauk yang di dalam bekas hidangan sahaja sudah menjadikan aku tak sabar untuk menikmatinya. Hahaha sehingga terlupa nak snap gambar. Saya sempat menghirup kuahnya. Pelanggan sangat ramai dan mengikut kata Hubby harganya agak mahal sedikit dari daerah lain. Tapi sekali sekala makan tak apa lah, kalau selalu boleh bengkok gak. Saya pernah merajuk selepas hubby tidak membeli untuk dibawa balik lauk Asam Pedas sewaktu beliau ke sini satu masa dulu.




  
Selepas makan terus menuju ke hotel. Wah hotel Imperial Heritage berhadapan dengan Dataran Pahlawan Mall. Jalannya tidak sibuk dan sangat tenang. Secara jujur aku tidak teruja untuk ber window shopping pun. Memenatkan. Lain lah kalau ada benda yang memang dicari. Ajak Aween pun tak mahu ikut. Anak anak kami semenjak kecil di bawa ke serata daerah di Malaysia. Makara tidak ada yang mengujakan mereka. Tidur di hotel juga bukan sesuatu yang mengembangkan mereka tertarik kerana pada mereka bilik tidur mereka yaitu daerah yang lebih baik. Puas memujuk tetap tak mahu ikut. 

Sebelah malam kami bertolak ke Dewan Tun Ali. Asyik tersesat jalan dan terpaksa menciptakan pusingan balik kerana jalan di Melaka yaitu jalan sehala. Apa yang seronok di majlis perkahwinan anak anak sobat yaitu re union dengan geng semasa di kolej yang mungkin telah bertahun tidak bersua. Bila dah bersua, niscaya ada ada jer dongeng yang dibualkan. Agenda bergambar juga tidak dilupakan. Antara yang hadir yaitu Dato Aisom, Dato Jalaluddin, Encik Hassan Husin, Encik Zulkifli, Haji Kamaruddin dan beberapa super senior yang aku tidak kenal. Encik Supri dan Dato Wan Nazari tidak sanggup hadir pada ketika simpulan atas alasannya sebab tertentu. 







Semasa dalam perjalanan balik, kami sekali lagi singgah makan tengahari di Restoran Asam Pedas Rahmah. Siap beli bungkus untuk dibawa balik lagi. Pendek kata inilah percutian singkat yang sangat menyeronok dan merehatkan bagi saya. Akhir sekali tahniah kepada Dato Hasan, big boss Jabatan Penjara Malaysia dan isteri kerana mendapatkan menantu yang kedua dalam keluarga. 



Sumber http://www.aziekitchen.com/


EmoticonEmoticon