Ahad, 11 Februari 2018

Resepi Kek Keju Bakar Mudah

Hi apa khabar, sudah usang tak kongsikan resepi dibulan puasa ini. hari ini aku ingin share resepi kek keju bakar gampang untuk pembaca setia blog ni. ramai orang suka kek kaju dan bila kita orang beli kat kedai bakery atau kafe mahal amat.

bagi penggemar kek keju ibarat saya bila ingin makan kuih ini harus membeli kat kedai bakery niscaya sayang wang dibuang sia-sia kerana sepotong je akrab beberapa belas ringgit. apalagi bila beli sebiji mesti akrab seratus lebih.

 sudah usang tak kongsikan resepi dibulan puasa ini Resepi Kek Keju Bakar Mudah

Resepi Kek Keju Bakar Mudah


sebenarnya, kek keju ini ada 2 versi ada jenis bakar dan chilled. yang akan aku kongsikan ini yaitu kek keju bakar. untuk membuatnya tak susah dan bahanya pun tak mahal sangat. untuk anda penggemar kek keju mesti baca resepi ini semoga boleh membuatnya sendiri.

Artikel Berkaitan:



banyak orang suka kek keju lantaran rasanya sedap rasa telur didalam adunan sangat terasa di lidah. jom kita layan resepi kek keju bakar dibawah.

Bahan-Bahan

  • 2 sudu besar tepung gandum atau tepung jagung
  • 1 cawan gula kastor
  • 2 biji telur gred A
  • 1/2 sudu kecil esen vanilla
  • 1 cup cream cheese
  • 1 cup plaint yogurt atau whipped cream
  • Butter atau mentega
  • biskut
  • Cheese Kraft Cheddar
  • 2 biji buah Strawberry
Cara Membuat Kek Keju Bakar

1. campurkan semua materi lalu pukul memakai mixer hingga sebati dan campurkan tepung gandum, esen vanilla, dan telur. pukul hingga sebati dan kembang.

2. hancurkan biskut dan gaul bersama mentega hingga menjadi doh dan siapkan loyang bundar saiz sederhana. selepas tu lenyehkan doh biskut kedalam loyang lalu tuangkan adunan cheese diatasnya.

3. panaskan panggangan pada suhu 180"C dan bakar adunan tadi selama lebih kurang 30 minit atau hingga masak. 

4. tamat sekali, bila sudah masak angkat dan simpan terlebih dahulu ke dalam peti sejuk selama 5 jam sebelum dihidangkan. untuk hiasan taburkan kepingan cheese dan buah strawberry

Note:

untuk mengelakan dari base biskut hangus pastikan ada air dibawah loyang saat dibakar dan bila tak punya panggangan boleh dikukus selama 45 minit memakai api sederhana.

bagaimana gampang je kan resepi kek keju bakar yang aku kongsikan dan hingga jumpa lagi di resepi sedap seterusnya.


EmoticonEmoticon