Rabu, 21 Mac 2018

Resepi Ayam Masak Madu Sedap Dan Simple

Resepi ayam masak madu yang aku kongsikan ini sangat simple dan aku rasa anda boleh terus mencubanya di rumah. bekerjsama hari ini aku malas sekali untuk memasak tapi kerana sebagai isteri yang baik aku tetap perlu memasak.

korang rajin memasak tak?

aku harap anda minat memasak sangat kerana sebagai perempuan korang mesti pandai masak. aku sendiri mula-mula tak minat masak tapi lama-lama akan jadi biasa dan bahagia je memasak nie.

ayam masak madu nie paling sedap kalau taburkan bawang goreng atau daun sup diatasnya dan resepi ini juga sesuai untuk anda yang baru-baru nak berguru memasak.

Resepi ayam masak madu yang aku kongsikan ini sangat simple dan aku rasa anda boleh teru Resepi Ayam Masak Madu Sedap dan Simple

Resepi Ayam Masak Madu


jom kita layan resepi dibawah:

Bahan-Bahan

  • 1/2 ekor ayam
  • 3 ulas bawang putih - dikisar
  • bawang besar - dipotong bulat
  • bawang merah - dikisar
  • 1 inci halia
  • 2 sudu besar cili kisar
  • 2 sudu besar sos cili
  • 2 sudu besar sos tomato
  • 3 sudu besar madu
  • tomato - dibelah 4
  • kulit kayu manis
  • air - ikut nak kuah banyak atau tak
  • garam secukup rasa

Cara Memasak Ayam Masak Madu
Resepi ayam masak madu yang aku kongsikan ini sangat simple dan aku rasa anda boleh teru Resepi Ayam Masak Madu Sedap dan Simple

#1: cuci dan potong ayam sesuka hati lalu ayam digaram kunyitkan. selepas tu ayam digoreng separuh masak angkat dan toskan dan ketepikan.

#2: tumis materi kisar tadi hingga naik anyir lalu masukan kulit kayu anggun dan kalau dah nampa garing masukan air, sos cili, sos tomato, dan madu.

#3: masukan ayam dan biarkan ayam masak sepenuhnya dan perasakan dengan sedikit garam.

#4: akhir sekali masukan tomato dan bawang besar dan kalau dah empuk angkat dan ayam siap dihidangkan.

bagaimana resepi ayam masak madu nie simple sangat kan?
Baca Juga:
resepi ayam masak paprik ala thai
resepi ayam masak kurma
resepi ayam masak halia berkuah
resepi ayam masak merah
semoga resepi yang aku share ini bermanfaat dan hingga jumpa di artikel berikutnya, terima kasih.


EmoticonEmoticon