Rabu, 30 Mei 2018

Hari Bersantai Bersama Sahabat





Setiap kali tiba hari minggu, aku biasanya akan berehat bersendirian di rumah. Hubby dan anak anak sibuk dengan urusan masing masing. Tapi hari ahad yang lepas, jadual aku sangat padat seawal selepas Subuh, kami telah keluar dari rumah. Entah kenapa hati teringin sangat hendak melihat Rayyan, cucunda sahabat kami, iaitu Dato' Rahim dan Datin Ismati. Lebih lebih lagi mendengarkan Rayyan tak berapa sihat. Beberapa hari juga aku mengajak Hubby biar sanggup membawa aku ke rumah mereka di Bandar Baru Bangi. Mimpi bagai menjadi kenyataan jika Hubby bersetuju untuk ke Bangi atas urusan lain bersama sama Dato Salehuddin dan Datin Nursinah.

Selesai urusan, kami singgah di rumah Datin Ismati. Walaupun ada bekerjasama di telefon, tapi telah usang kami tidak ke rumah mereka. Seperti mana Dato Salehuddin, Dato Rahim dan isteri sangat mengambilberat akan wacana anak anak kami juga. Aween pernah bermalam di rumah mereka kerana seronok bermain dengan Ilham dan Irfan yang dikala itu masih kecil. Kini anak anak kami telah besar besar. Zaman dikala anak anak masih kecil, akan tinggal kenangan. Lama juga kami di sana, kerana kebetulan 2 orang lagi cucu mereka, yang gres balik dari Brunei juga datang. Balik dari Bangi, kami singgah makan sate Hj Samuri kerana teringin nak makan sate perut. Sepanjang perjalanan balik, tertidur kekenyangan dalam kereta. Hahaha.




Sebaik tiba di rumah, Hubby memberitahu yang ia telah bersetuju untuk bertemu dengan sahabat kami Raja Zul dan Ruby yang juga telah bertahun tidak bersantai santai bersama. Kali terakhir bertemu semasa resepi majlis perkahwinan Nana. Tapi dalam majlis ibarat itu, memang tak berpeluang untuk bersembang sembang pun. Berkali kali berjanji untuk keluar mengeteh tapi asyik ada jer halangan dek kesibukan masing masing. Namun begitu, aku selalu juga mengikuti perkembangan mereka melalui Instagram anakanda mereka, wiwinmakes atau nama penuh Raja Azureen Eleena pengacara Mahligai Cinta di TV3 yang sangat bagus tu. Dah besar Wiwin sekarang.  




Pendek kata hari Sabtu lepas, dari pagi sehingga petang, kami bersantai dengan 3 sahabat yang telah usang tidak bersua, kecuali Dato Salehuddin. Hmm bersarapan dengan Dato Salehuddin, early lunch di rumah Dato' Rahim dan minum petang dengan Raja Zul. Haa lengkap. Makan malam pula, keluar bersama Nelly dan Aween untuk meraikan harijadi Nelly. 




Sumber http://www.aziekitchen.com/


EmoticonEmoticon