Ahad, 27 Mei 2018

Makan Malam Meraikan Kejayaan Aween Dalam Spm








Jika beberapa hari yang lalu, kami meraikan Harijadi Juita, kali ini ingin meraikan Aween pula. Beberapa hari sebelum hujung minggu, Hubby telah memberitahu anak anak bahawa kami ingin meraikan Aween sempena pencapaian cemerlang dia dalam keputusan SPM yang gres lalu. Hubby meminta masing masing untuk menciptakan pilihan daerah makan yang mereka ingin pergi. Nana juga telah berpindah balik for good dengan membawa semua barang barang dari rumah sewa di Temerloh. Kami tetapkan untuk naik MRT ke eCurve. Destinasi yang dipilih menurut pilihan majoriti yaitu Pak John Steamboat di e Curve.

Steamboat dan Grill di eCurve di sini memang sedap. Yang penting, terdapat banyak pilihan lauk pauk untuk dimasak secara steamboat atau hanya di grill yang dihidang secara buffet. Yang menjadi pilihan kami yaitu daging dan kambing yang diperap dengan madu. Sangat sedap bila dipanggang dan dimakan panas panas. Selain itu ketam, udang, siput buluh, sotong dll dimasukkan ke dalam kuah yang dihirup. Dah usang gotong royong aku nak ke sini tapi mahu tunggu sehingga semua anak anak ada. Makan kalau berebut rebut, gres terasa lebih nikmatnya. 






Lebih menyeronokkan kerana semua ada, pendek kata cukup quorum lah malam ni. Memang riuh rendah bila semua berkumpul. Ada ada sahaja materi yang dijadikan perbualan atau usikan.





Balik dari eCurve kami tidak turun di stesyen Kwasa Central sebaliknya terus ke Sg Buloh, iaitu perhentian terakhir. Tujuan yaitu untuk melihat rumah kami dari dalam train MRT. Memang boleh nampak kalau di lihat dari dalam train.








Sumber http://www.aziekitchen.com/


EmoticonEmoticon