Selasa, 22 Mei 2018

Prego Black Pepper Yang Sangat Sedap






Selamat menyambut Hari Raya Aidilfitri buat semua pembaca blog . Harap belum terlambat kerana aku gres sahaja kembali ke tanah air selepas mengerjakan umrah pada 10 Akhir Ramadhan. Di animo perayaan ini, niscaya kita akan sentiasa mendapatkan tetamu walaupun tidak ada majlis rumah terbuka. Harus diingat tetamu tiba membawa rahmat dan keluar dengan membawa dosa famili kita. Atau dengan kata lain menghapuskan dosa. Makara kita kena meraikan tetamu yang tiba membawa seribu kerahmatan buat seisi keluarga. Apa kata kita menyediakan menu ringkas buat tetamu yang mungkin semena mena tiba berkunjung tanpa memberitahu terlebih dulu. 




Hari ini aku ingin kongsikan resepi gampang memakai Prego. Perisa gres sos lada hitam Prego yang terlajak sedap. Hahaha seriuos sedap. Bukan sahaja sedap tapi menyediakannya juga sangat mudah. Semudah 123 gitu. Boleh sahaja dipakai apa apa materi yang tersedia dalam peti ais. Arahan penyediaannya cukup ringkas dan gampang diikuti. 

Memang sangat wangi dan wangi semerbak dapur saat sos sedang disediakan. Jika kita kesuntukan masa untuk menyediakan menu buat anak anak atau buat tetamu, memang sangat sesuai untuk kita menyediakan pasta Black Pepper ini. Keenakannya menyebabkan kita tak segan kerana jikalau tak ditanya niscaya akan dianggap ianya dipesan dari restoran. Hahaha dengan sos Prego siapa pun boleh memasak pasta sedap dengan cepat. 

Jom layan resepi gampang yang aku ikut bundar bulat resepi yang dicadangkan di tin sos Prego. Jika mahu mengubahsuai di sana sini pun boleh juga. Tambahkan sayuran yang disukai ibarat karot atau ditambahkan daging. Tapi bagi saya, resepi ini sudah secukup enaknya. Praktis dan cepat disediakan dan yang paling penting, sangat sedap... 



Pasta Prego Lada Hitam Yang Sangat Sedap
Oleh:

Bahan bahan:
250 gram pasta Fettuccine
2 tin sos Prego Lada Hitam
1 biji bawang besar Holland - hiris
1 biji lada Benggala - hiris memanjang
Sedikit garam - opsyenal
Sedikit lada sulah - opsyenal
8 batang sosej - hiris nipis
Minyak

Cara cara:
Panaskan minyak dan tumis bawang besar sehingga layu. Masukkan sosej dan tumis sehingga keperangan. 



Masukkan sos Prego dan sedikit air. Kacau rata. Masukkan lada Benggala, garam dan lada sulah. Renihkan dalam 5 minit. Tutup api dan sedia untuk dihidangkan. 




Bolehlah dihidangkan bersama pasta yang telah direbus dalam air mendidih yang dimasukkan minyak dan garam selama 10-12 minit. 








Sumber http://www.aziekitchen.com/


EmoticonEmoticon