Isnin, 28 Mei 2018

Satu Malam Di Kota Bharu





Kali ini aku ingin menyambung catatan perjalanan kami ke Kota Bharu sebelum ini di SINI. Haji Kamaruddin dan Dr Hamidah menghantar kami ke hotel sebelum mereka bertolak ke airport. Kami check in di Hotel Perdana dan sebelah malam telah berjanji dengan Dato Alias yang juga menginap di hotel yang sama untuk keluar makan nasi kerabu Azma di Pasir Pekan. Bilik hotel memang luas dan sangat cozy. Sementara menunggu waktu makan malam, aku mengambil kesempatan untuk melelapkan mata bagi memberi sedikit kelegaan kepada tubuh yang meminta rehat. Maklumlah Kota Bharu sangat panas dan kemarau. Orang yang gres hendak baik dari demam menyerupai saya, memang tubuh akan mengalami kejutan jikalau datang tiba terus aktif selepas seminggu hanya berkurung di rumah sahaja.  





Selepas solat Maghrib, kami bertolak ke Restoran Nasi Kerabu Azma. Memang ramai sekali orang yang sedang beratur panjang. Memang sangat sedap nasi kerabu nya dan bermacam lauk pauk ada disediakan. Antaranya yang aku makan dan sedap yaitu Ayam goreng merah, solok lada, ikan celup tepung, telur masin dan bawang jeruk. Ada juga daging bakar tapi aku tak ambik pun. Selain nasi kerabu, juga ada dijual nasi berlauk dan nasi dagang.





Ramai adik beradik Dato Alias dan Datin Khasani yang hadir termasuklah Bonda Dato' sendiri. Mereka membawakan kek harijadi sempena harijadi Dato. Kami beramai ramai menyanyikan lagi harijadi sebelum program memotong kek.




Selepas makan, kami berempat singgah minum di Grand River View Hotel sambil menikmati persembahan live grup band oleh mitra Dato Alias sendiri. Dato Alias juga telah sudi menyanyikan 2 lagu pada malam itu. Memang best bunyi Dato Alias. Lagu Bila Bulan Berbicara dan Epilog Cinta  dari Bromley yang dipilih dia pula memang puitis dan syahdu.... Saya diberitahu yang penyanyi perempuan tidak dibenarkan menyanyi di Kelantan.





Kami keluar dari hotel sesudah persembahan live grup band tamat. Terus balik ke hotel untuk berehat bagi memulakan hari berikutnya. Kami berjanji dengan Dato Alias untuk bertemu di lobi pukul 8.30 pagi keesokannya...

  


Sumber http://www.aziekitchen.com/


EmoticonEmoticon