My Resepi - Kongsi Resepi Masakan Melayu dan Masakan Kampung

Resepi Kek Milo Bakar Sedap dan Mudah (3 Minit OK)

resepi kek milo bakar

Resepi Kek Milo Bakar – Belum punya idea nak masak buka puasa nanti? Jika tak ada, boleh cuba buat kek milo yang akan saya kongikan hari ini. Cara buatnya memang simple, bahan-bahan untuk membuatnya pun mudah didapati. Menyediakan suatu...

Resepi Lontong Paling Sedap dan Mudah

resepi lontong kuah lodeh

Resepi Lontong selalu menjadi hidangan sarapan pagi atau hidangan di hari raya. Ada yang mengatakan bahawa lontong dan kuah lodeh tidak patut dihidangkan di hari raya, tapi ikut selera masing-masing je yang mungkin berbeza tempat beza resepi. Lontong memang makanan...

Resepi Mee Kari Ayam Spesial dan Simple

resepi mee kari ayam

Resepi Mee Kari Ayam – Mee kari menjadi satu menu masakan paling kerap dimasak sepanjang tahun ini. Hampir setiap bulan saya ada pernah memasak mee kari untuk keluarga. Menyediakan mee kari ini tidak lah susah sangat. Dahulu saya belum...

Resepi Asam Pedas Ayam Pekat

resepi asam pedas ayam

Resepi Asam Pedas Ayam yang saya nak kongsikan ini memang paling sedap dan mudah buatnya. Teringat dulu emak masak seperiuk besar asam pedas ayam untuk dicicah dengan roti. Bila dah makan, saya boleh nambah berpinggan-pinggan. Masa tu saya belum...

Resepi Ayam Masak Merah Kenduri

resepi ayam masak merah kenduri

Resepi Ayam Masak Merah Kenduri – Masakan ayam masak merah memang menjadi resepi turun temurun yang digunakan tukang masak bagi majlis kenduri kawin. Resepi ayam masak merah ini terbukti sedap kerana diambil dari seorang tukang masak majlis kenduri kawin...

Resepi Sup Ayam Thai Simple dan Sedap

resepi sup ayam thai

Resepi Sup Ayam Thai – Jika memasak menu Thai, memang sinonim dengan rasa masakan yang pedas dan masam. Setiap kali makan kat restoran Thai, saya tetengok sup yang agak lain daripada yang saya pernah masak sebelumnya. Supnya berwarna agak...