My Resepi - Kongsi Resepi Masakan Melayu dan Masakan Kampung

Resepi Ikan Tongkol Masak Merah Sedap dan Mudah

Resepi Ikan Tongkol Masak Merah – Ikan tongkol memang selalu sedap di buat masak merah. Pagi tadi saya cuba memasak ikan tongkol masak merah yang menjadi menu kegemaran keluarga saya. Pertama kali saya masak ikan ni lepas balik kampung....

Resepi Ikan Goreng Tepung Rangup dan Sedap

resepi ikan goreng celup tepung

Resepi Ikan Goreng Tepung – Hari ini teringin saya nak masak ikan goreng tepung. Sebenarnya sekeluarga suka makannya semula pada masa pergi ke Terengganu. Memang sedap makan di kedai tu, ditambah letaknya di tepi pantai. Sambil makan ikan sambil...

Resepi Kek Milo Bakar Sedap dan Mudah (3 Minit OK)

resepi kek milo bakar

Resepi Kek Milo Bakar – Belum punya idea nak masak buka puasa nanti? Jika tak ada, boleh cuba buat kek milo yang akan saya kongikan hari ini. Cara buatnya memang simple, bahan-bahan untuk membuatnya pun mudah didapati. Menyediakan suatu...

Resepi Lontong Sedap dan Mudah

resepi lontong kuah lodeh

Resepi Lontong selalu menjadi hidangan sarapan pagi atau hidangan di hari raya. Ada yang mengatakan bahawa lontong dan kuah lodeh tidak patut dihidangkan di hari raya. Tapi ikut selera masing-masing je yang mungkin berbeza tempat beza resepi. Lontong memang makanan...

Resepi Mee Kari Ayam Spesial dan Simple

resepi mee kari ayam

Resepi Mee Kari Ayam – Mee kari menjadi satu menu masakan paling kerap dimasak sepanjang tahun ini. Hampir setiap bulan saya ada pernah memasak mee kari untuk keluarga. Menyediakan mee kari ini tidak lah susah sangat. Dahulu saya belum...

Resepi Asam Pedas Ayam Pekat

resepi asam pedas ayam

Resepi Asam Pedas Ayam yang saya nak kongsikan ini memang paling sedap dan mudah buatnya. Teringat dulu emak masak seperiuk besar asam pedas ayam untuk dicicah dengan roti. Bila dah makan, saya boleh nambah berpinggan-pinggan. Masa tu saya belum...