My Resepi - Kongsi Resepi Masakan Melayu dan Masakan Kampung

Resepi Sup Ayam Sedap dan Mudah

resepi sup ayam

Hari ini saya nak kongsikan resepi sup ayam sedap dan mudah. Sup memang paling suka saya masak sebab boleh olah dengan macam-macam jenis bahan. Campak-campak je semua bahan dan biarkan masak. Walaupun ringkas, tapi bila cuba resepi ini istimewa....

Resepi Ayam Masak Kicap Sedap dan Mudah

resepi ayam masak kicap

Resepi Ayam Masak Kicap – Sejak saya pandai menggunakan Instagram, saya suka melayan video ringkas artis memasak. Nampak betul mereka pandai memasak. Lauk pauk yang dimasak pun adalah lauk harian seperti ayam masak merah, ayam percik, ikan kembung, dan...

Resepi Udang Buttermilk Sedap dan Simple

resepi udang goreng butter

Resepi Udang Buttermilk – Setelah saya mencuba masak sotong goreng tepung, tidak lengkap rasa belum cuba masak udang butter yang sangat sedap. Lebih-lebih lagi menggunakan udang yang segar. Apalagi ini masa cuti sekolah, anak-anak amat gemar makan udang goreng...

Resepi Kek Batik Coklat Lembut dan Mudah

resepi kek batik

Hari ini saya akan kongsikan resepi kek batik coklat. Kek batik menjadi salah satu kek popular di Malaysia. Kalau nak sebut kek, memang agak susah jumpa yang betul-betul sesuai selera tekak. Beli di kedai biasanya keras dan salutan coklat...

Resepi Sotong Goreng Tepung Rangup dan Sedap

resepi sotong goreng tepung

Musim cuti sekolah, cuba-cuba di rumah buat resepi sotong goreng tepung yang rangup dan sedap. Dulu cari resepi sotong goreng tepung yang rangup tu susah sangat. Akhirnya terjumpa dengan resepi yang ada di buku, tak tahu dah apa judul...

Resepi Kek Pisang Bakar Gebu dan Mudah

resepi kek pisang

Baru-baru ini saya lagi cuba resepi kek pisang bakar kerana setiap hari hampir ada tayangan facebook. Sebenarnya saya pun tak tahu kenapa saya teringin nak buat kek pisang ni. Melihat gambar yang ditayang menjadikan saya teringin sangat nak mencuba...